Resum blog

Resum blog

dimarts, 5 de novembre del 2013

Coneixem la nostra padrina!

Aquesta setmana, les classes de seminari han estat una mica diferents del que estem acostumats.
En primer lloc, ahir al matí, vam conèixer a les nostres padrines. Què significa això? Doncs que la setmana vinent acompanyarem dos dies a una alumna de tercer a l'escola bressol o escola d'infantil en la qual ella està fent les pràctiques. Per això diem que ens "apadrina" durant dos dies.
La setmana passada ja ens van comunicar aquesta noticia, també ens van dir qui seria el nostre padrí i que dilluns dia 4 els coneixeríem. Per tant, ahir havíem quedat a una aula les noies del meu seminari amb les nostres  corresponents padrines. 
Al principi va ser una mica estrany ja que com no ens coneixíem no sabíem ni amb qui anàvem ni res, però quan vam trobar la nostra padrina ja va anar tot sobre rodes. Elles ens havien portat uns pòsters amb unes explicacions de l'escola a la qual anirem la setmana vinent.
Vaig trobar-me amb la meva padrina, que es diu Cristina, i va parlar-me sobre l'escola en la qual ella està fent les pràctiques, com ha estat la seva experiència amb els nens, què faré jo a l'aula de P3, com està estructurada l'escola, etc. Em va agradar moltíssim com m'ho va explicar tot i també el què em va dir. Ara encara tinc moltes més ganes d'anar-hi. 
Després de què cada padrina ens expliqués l'escola que ens havia tocat, vam fer un tomb pels altres pòsters i també vam parlar una mica amb les altres alumnes de tercer.
Finalment ens vam asseure totes en rotllana per tal de parlar sobre les nostres inquietuds, l'experiència i la no experiència de les filloles, és a dir, de nosaltres i també ens van donar consells. El consell més important que ens van donar va ser que gaudim dels dos dies que estiguem a l'escola i que no tinguem por a participar, però que sobretot no ens quedem a un racó prenent apunts.
Per la meva part, vull dir que estic molt il·lusionada i que intentaré gaudir el màxim possible l'experiència.
Avui, també hem tingut seminari. Al principi de la classe  hem seguit la rutina de cada dia: lectura en veu alta de la Ivette i descripció i interpretació de la imatge de la Maria.
Desprès tocava parlar sobre l'actualitat educativa d'aquests últims quinze dies però ha sorgit un tema molt interessant del que ara us parlaré.
La meva tutora de seminari, que també és la nostra professora de l'assignatura de COED, ens va encarregar ja fa temps que ens llegíssim "Com parlar bé en públic" (ara mateix no faré cap comentari sobre això perquè tinc pensat fer una entrada a finals de setmana dedicada exclusivament a aquest llibre).
A més de llegir-nos-el, havíem de fer apunts sobre el llibre que s'entregaran aquest divendres.
Va sorgir el tema espontàniament perquè una noia va comentar que li estava ocupant massa. A partir d'aquí es va obrir un debat entre les persones que "sintetitzen" més fàcilment, i aquelles que prefereixen fer-se resums més extensos. 
La professora ens va dir que ella el que pretenia era una espècie d'esquema bastant elaborat on estiguessin les idees o conceptes que ens fessin recordar alguna cosa que explicava el llibre. Però això es pot aplicar a tot, no només a fer uns apunts d'un llibre, sinó també a la manera d'estudiar. No és el mateix tenir mil fulls d'apunts que deu ben esquematitzats i que et remetin al que explica el llibre, el professor o el que sigui.
Per concloure, vull dir que penso que és important que tots els estudiants apliquin aquestes tècniques perquè penso que el rendiment que s'obté és millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada