Resum blog

Resum blog

divendres, 20 de desembre del 2013

Què diu Benjamin Bloom?

En una entrada anterior vaig parlar de la conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador a través de les 4 metàfores de Charles Crook.
Avui parlaré d'una altra manera d'entendre l'ordinador com a mètode d'aprenentatge.
Benjamin Bloom fa una classificació de les activitats educatives que es poden dur a terme amb l'ordinador. Això es coneix com la Taxonomia de Bloom.
Va dividir les activitats (en general) en tres tipus: cognitives, afectives i psicomotrius.  Les que a nosaltres ens interessen són les cognitives.
Bloom a l'any 1956 va fer una classificació d'aquest tipus d'activitats. Aquí veurem una imatge d'aquesta classificació en forma de piràmide. 
A la dreta trobem una altra piràmide, que va ser creada l'any 2000. És una modificació de la Taxonomia de Bloom.


Imatge extreta de la pàgina web: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3

Una tercera revisió va fer que al 2008 es creés una taxonomia de Bloom per a l'era digital. 
Cada activitat cognitiva té diverses categories: recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear.
A cada un d'aquests verbs se li han assignat uns altres verbs. Per exemple, el verb analitzar també té verbs com: enllaçar, recopilar, fer mapes mentals, etc.

Aquí insereixo una taula amb totes les activitats que hem fet durant el curs i el verb que crec que se li ha d'assignar.


  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada