Resum blog

Resum blog

dimarts, 3 de desembre del 2013

Diari de seminari

La sessió de seminari d'avui ha estat molt productiva. 
En primer lloc, tocava la meva lectura en veu alta. He llegit un fragment del llibre de l'Albert Espinosa que es titula Tot el que podríem haver estat tu i jo si no fóssim tu i jo. És un llibre que m'estic llegint i que per ara, m'està agradant molt. He de dir, que mai havia llegit res de l'Albert Espinosa, encara que havia escoltat parlar d'ell bastant, havia vist la sèrie de Polseres Vermelles i alguna pel·lícula en la qual va participar (Planta 4ª). Per tot això, tenia ganes de llegir algun llibre seu i cal dir que m'ha sorpès positivament. Escriu d'una manera especial, molt personal. A mi em va captivar des del primer moment.
El fragment de llibre me l'havia preparat de diverses maneres. Per una banda, hem vaig fer marques al paper: unes per fer èmfasi al llegir algunes paraules, altres per a pronunciar bé algunes vocals neutres i sobretot marques per a mirar als companys que m'estaven escoltant...
Crec que he fet bastant bé les 3V (Volum, Velocitat i Vocalització-Articulació). En especial, els meus punts forts, han estat les dues primeres. L'articulació l'he d'anar millorant poc a poc. Encara que penso que he evolucionat des de l'inici de curs.
Seguidament, l'Ingrid i la Gina han fet l'anàlisi i seguiment de l'actualitat educativa. La notícia que vull descartar és que finalment s'ha aprovat la llei Wert. Han hagut de fer una sèrie de modificacions, però les bases que ja vaig explicar en una altra entrada* prevaleixen. Per no repetir-me més, vull afegir que hi ha algunes assignatures que canviaran bastant. L'assignatura ciències per al món contemporani desapareixerà. Història de la filosofia ja no serà obligatòria (com era fins ara en tots els batxillerats), sinó que serà optativa en el batxillerat social. Tecnologia, fins ara, era obligatòria cursar dos anys durant la ESO, en canvi ara només serà un any.
Per una altra banda, els alumenes que cursin segon de batxillerat al 2017-2018, seran l'última promoció en fer la selectivitat.
Sincerament, crec que no té sentit que s'hagi aprovat aquesta llei, ja que ningú està d'acord, només el seu partit polític. Desitjo que no s'apliqui a Catalunya i que s'aconsegueixi impugnar, ja que penso que això només està provocant un endarreriment a l'educació.  No donaré més explicacions de la meva opinió perquè penso que ja l'he argumentat en altres entrades i es innecessari tornar a fer incís.

Després de parlar d'aquesta polèmica llei, he llegit un article d'opinió de la Vanguardia, de diumenge. Es titula: El nivell cultural dels futurs mestres. I tracta el tema de què actualment els mestres espanyols no són "excel·lents", és a dir, que fan faltes d'ortografia o no dominen les matèries troncals. A més, també parla de la poca valoració d'aquesta carrera, ja que moltes persones pensen que és una carrera de segona; que ens passem tot el dia pintant, etc. Això és totalment fals, ja que potser sí que hi ha assignatures que són més entretingudes i no s'han "d'empollar" com a altres carreres, però ens hem d'educar amb uns valors i hem de ser capaços de transmetre aquests valors als infants. A més, no tot és estudiar d'aquesta manera, sinó que nosaltres, per exemple, a la nostra facultat fem molts treballs, ja que es té en compte el treball continu. 
Crec que aquestes ja són raons suficients per a entendre que la nostra no és una carrera de segona categoria i que s'hauria de valorar més, tal i com es fa als països nòrdics.

Després hem presentat davant de la classe els vídeos de la Setmana de reflexió i pràctiques educatives. Havia de ser un vídeo que mostrés quin havia estat el sentiment que s'havia despertat en mi durant aquesta setmana. Jo he fet aquest petit treball amb la Meritxell, i aquest ha estat el resultat:


Finalment, la tutora ens ha retornat el treball que vam fer sobre el llibre "Documentar, una mirada nova". En general, ha explicat que no ens hem de quedar amb fer una descripció d'aquelles històries que ens han agradat més, sinó que hem de fer un primer anàlisi. Després d'aquesta selecció d'idees, hem de reflexionar sobre allò i finalment argumentar-les. Ens ha demanat que cadascú faci una petita correcció dels punts que ens ha indicat i li retornem el treball. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada